Proceedings Vol. 8

Editor-in-Chief of the Series 

 - Yong-Sung Kim, Chonbuk National University

General Information of NCISS

Bibliographic Information
 - ISSN: 2586-1344
 - Publisher: NCISS (Next-generation Convergence Information Services Society) 

Contact Information
Management Office: 670, Daewangpangyo-ro, Bundang-gu, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea 10 Fl. B-1001
conference@nciss.or.kr

Title: Proceeding of Next-generation Convergence Information Services Society Conferences 2024

WhenJune 27-29, 202Where: Suncheon, Korea


Important Dates 

 - Paper Submission Deadline: June 14, 2024

 - Notification of Acceptance/Rejection: June 16, 2024


Topics of interest for submission include, but are not limited to:
 
 - Experience the future of media technology

 - VR technology and devices
 - Augmented reality and Mixed reality 

 - Art and Technology

 - Performance, Dance, Music, Film in VR  

 - Multi-user and distributed VR 

 - Multimodal display 

 - VR software infrastructures 

 - Interaction techniques for VR 

 - 3D Interaction for VR 

 - Natural user interfaces 

 - Tracking and sensing 

 - Multisensory and multimodal VR 

 - VR applications (e.g. training, medical, serious games...) 

 - Avatars and virtual humans in VR 

 - Performance testing & evaluation 

 - Perception studies in VR environments 

 - Presence and cognition 

 - Ergonomics 

PDF Download

자료실 테이블
No. Title Download
1 생성형 인공지능기반 게임리소스 생성을 위한게임 컨셉 데이터 수집 및 분석의 탐색적 연구
2 포용적 가치 실현을 위한 장애인 교육 프로그램 연구: 박물관을 중심으로
3 오픈소스를 활용한 전시용 딥페이크 애플리케이션
4 실제 오브제의 프로젝션 매핑과 가상 이미지 공간의 연계에 관한 연구
5 NeRF를 활용한 MR-HMD 센서 기반 불완전 깊이 이미지 개선 방법 제안 연구
6 ‘나 그리기’ 감성미술교육 프로그램의 치료적 활용
7 지역문화공간으로서 대학박물관 활성화 방안 연구: 로컬리티를 중심으로
8 증강현실 기반 뮤지엄 전시 활성화에 관한 연구
9 아트상품(Goods)이 뮤지엄 아이덴티티 구축에 미치는 영향
10 가상현실 콘텐츠에서 셀프현존감과 사용자경험의 관계 연구 분석
11 AI 예술 창작과 학습자의 역동적 관계를 통한창의성 교육 패러다임 변화 탐색: 연구 동향 분석
12 문화콘텐츠에서의 디지털 휴먼 활용에 관한 연구
13 게임 요소를 활용한 전시 큐레이션 전략 연구
14 PC 농장 시뮬레이션 게임 개발, ‘마이닝 팜’
15 인공지능으로 생성된 적대적 NPC AI 제어 및 활용 기술 조사분석
16 증강현실 기반 안경형 내비게이션 애플리케이션 개발
17 소비자 의식 유형에 따른 지속가능한 소비 행동 연구
18 메리 스크랜턴이 한국 여성교육 발전에 끼친 영향 연구
19 특징 인코딩이 3D 오브젝트 재구성에 미치는 영향: 비교 연구
20 3D 프린팅을 활용한 피규어의 디지털 제작과정 연구
21 LDA를 활용한 메타버스 관련 게임 미디어 기사 분석
22 중국 서비스 FPS게임 Bullet UI의 시각적 기능 설문조사
23 공간 특성 분석을 위한 컴퓨터 비전 및 AI 응용 기술 활용 사례
24 미술관의 사회적 역할에 대한 고찰
25 메타버스 환경에서 아이템 구매 동기 동향 연구
26 버추얼 산업과 비즈니스 모델: 버추얼 아이돌, 플레이브 사례를 중심으로
27 밈(Meme)이 소셜 네트워크 서비스(SNS) 확산에 미치는 영향 사례연구: 인스타그램 ‘독도코리아’를 중심으로
28 지역문화 활성화를 위한 예술교육프로그램 개발에 관한 연구 : 동대문구를 중심으로
29 디지털 전시 플랫폼의 체험적 특성 연구
30 국내 뮤지엄 개방형 수장고의 필요성에 대한 고찰
31 미디어아트 작업에서 기술을 통한 인체의 재해석
32 Optimized Residual Local Feature Network for Metaverse Display and Lightweight Single Image Super-resolution
33 동시대 미술에 있어서 인공지능(AI) 회화의 역할과 방향성 연구
34 WIFI 기반 공간 인증형 API, ‘SafeSpace’
35 Enhanced Dual-Stream Network for Renewable Power Forecasting
36 index