Proceedings Vol. 7

Editor-in-Chief of the Series 

 - Yong-Sung Kim, Chonbuk National University

General Information of NCISS

Bibliographic Information
 - ISSN: 2586-1344
 - Publisher: NCISS (Next-generation Convergence Information Services Society) 

Contact Information
Management Office: 670, Daewangpangyo-ro, Bundang-gu, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea 10 Fl. B-1001
conference@nciss.or.kr

Title: Proceeding of Next-generation Convergence Information Services Society Conferences 2023

WhenJuly 20-23, 202Where: Suncheon, Korea


Important Dates 

 - Paper Submission Deadline: July 5, 2023

 - Notification of Acceptance/Rejection: July 7, 2023


Topics of interest for submission include, but are not limited to:
 
 - Experience the future of media technology

 - VR technology and devices
 - Augmented reality and Mixed reality 

 - Art and Technology

 - Performance, Dance, Music, Film in VR  

 - Multi-user and distributed VR 

 - Multimodal display 

 - VR software infrastructures 

 - Interaction techniques for VR 

 - 3D Interaction for VR 

 - Natural user interfaces 

 - Tracking and sensing 

 - Multisensory and multimodal VR 

 - VR applications (e.g. training, medical, serious games...) 

 - Avatars and virtual humans in VR 

 - Performance testing & evaluation 

 - Perception studies in VR environments 

 - Presence and cognition 

 - Ergonomics 

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자료실 테이블
No. Title Download
1 Graph Neural Networks in the Metaverse: Prospective Opportunities
2 AI 프레임워크 활용 기반 동작데이터 추출
3 An AI-based Approach for Classification of Fouls and No-Fouls in Soccer Game
4 미디어 아트 기반 전시 사례를 통한 몰입공간 분석
5 이미지 생성 AI 기반 신소그래피 특성에 관한 탐색적 연구
6 지역 문화 콘텐츠를 활용한 실감 미디어 콘텐츠 활용방안에 관한 연구
7 텍스트마이닝에 적합한 형태소 분석기 선정 기준 연구
8 포톤 네트워크를 이용한 캐주얼 배틀로얄 게임 구현 : ‘Hero's Bettle'
9 A Survey-Based Analysis on the Connection Between Game Motives and Avatar Perception in Russian Teenagers Who Play Roblox
10 가상현실 게임의 현전감과 몰입
11 중국 e-스포츠 산업의 발전과 미래 동향 분석: 뉴스 데이터에 대한 LDA 분석
12 프로젝션 매핑의 공간확장에 따른 전시 구성 연구
13 발화자 위치기반 자막 생성
14 로블록스와 제페토를 활용한 메타버스 컨텐츠 개발 도구의 효용성 분석
15 스마트폰 운영체제가 디스플레이 색상 재현에 미치는 영향: 비교 연구
16 미디어아트에서의 물리학 개념의 시각화- The string : Vibrating Straps
17 도로시: 거대 언어 모델의 미세 조정을 통한 롤플레잉 시뮬레이션 생성 모델 연구
18 디지털시대의 ‘가상미술관’과 수용미학
19 Nerf를 활용한 얼굴 표정 3D 모델링과 BlendShape 애니메이션 적용 연구
20 생성 AI 및 NeRF를 활용한 디지털 휴먼 구축 방법 제안 연구
21 음성명령 UI에 대한 LLM의 개발 전망 및 적용 제안
22 홀로렌즈 기반의 공간 인식과 오브젝트 컨트롤 연구
23 게임 및 메타버스에서 사용할 도시 공간을 위한 도로생성 알고리즘에 대한 제안
24 참여형 디지털 아카이브를 통한 관람객 개발 전략 연구
25 부분 다시점 이미지 기반 신경 방사 필드를 활용한 3차원 객체 모델링 파이프라인
26 모델링 제작을 위한 인공지능 학습에 대한 연구
27 비전공자를 위한 혼합현실 환경에서의 범죄 현장 재구성 콘텐츠 제작 시스템
28 국문목차