Proceedings Vol. 6

Editor-in-Chief of the Series 

 - Yong-Sung Kim, Chonbuk National University

General Information of NCISS

Bibliographic Information
 - ISSN: 2586-1344
 - Publisher: NCISS (Next-generation Convergence Information Services Society) 

Contact Information
Management Office: 670, Daewangpangyo-ro, Bundang-gu, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea 10 Fl. B-1001
conference@nciss.or.kr

Title: Proceeding of Next-generation Convergence Information Services Society Conferences 2022

WhenDecember 19-20, 202Where: Suncheon, Korea


Important Dates 

 - Paper Submission Deadline: December 11, 2022

 - Notification of Acceptance/Rejection: December 13, 2022


Topics of interest for submission include, but are not limited to:
 

 - VR technology and devices

 - Augmented reality and Mixed reality

 - Art and Technology

 - Performance, Dance, Music, Film in VR  

 - Multi-user and distributed VR 

 - Multimodal display systems

 - VR software infrastructures 

 - Interaction techniques for VR 

 - 3D Interaction for VR 

 - Natural user interfaces 

 - Tracking and sensing 

 - Multisensory and multimodal VR 

 - VR applications (e.g. training systems, medical systems, serious games...) 

 - Avatars and virtual humans in VR 

 - Performance testing & evaluation 

 - Perception studies in VR environments 

 - Presence and cognition 

 - Ergonomics 

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자료실 테이블
No. Title Download
1 딥러닝 기반 특정자세인식을 위한 시스템 개발
2 런닝앱 커뮤니티 주요 특징 분석
3 비전 기반 평면상 보행자 위치 인식
4 실세계 실내 공간 포인트 클라우드 기반 객체 분류 및 소실영역 복원 연구
5 인공지능 기반 컴퓨테이셔널 디자인 도구에 대한 학습자 인식연구
6 자동차 인포테인먼트 GUI 컬러 일관성 확보를 위한 개발환경 웍플로우 연구
7 증강현실 기술을 적용한 예술작품의 제스처 인터랙션 연구
8 진해근대역사문화공간에서의 라키비움 건립 방안 연구
9 A Study of MR Experience in Museums through Eye-Tracking and Hand Interaction
10 A Study on VR Webtoon Directing in VR Space
11 Metaverse in Russia: How teenagers are engaged in Roblox
12 Reinforcement Learning-based Waste Monitoring Game to Incentivize Healthy Mobility among Elderly Citizen
13 2D Image Keypoint Detection을 통한 캐릭터 신체 비율 추정
14 게임 등급 분류에 따른 리듬 게임 시장의 변화
15 디지털 기술을 활용한 무형문화유산 전시에 관한 연구
16 메타버스 스토리텔링 연구
17 뮤지엄의 공공성 강화를 위한 학예인력의 공공봉사 동기부여에 관한 연구
18 실시간 다시점 360 영상 기반의 부분 객체 자동모델링을 활용한 메타버스 환경 구축
19 자연어처리에서의 언어모델 발전
20 증강현실을 활용한 반려견 육성 시뮬레이션 시스템 설계
21 A Lite Super-Resolution Model for Specific Upscaling in Mobile Gaming
22 인식-촉발 결정 모델에 기반한 게임플레이 요소 제안
23 게이미피케이션을 활용한 미술관 큐레이션의 사례 연구
24 가상현실 환경에서의 볼륨 이미지 어노테이션
25 가상현실에서 P3 컬러 정확도 개선을 위한 3D 스캐닝 웍플로우 연구
26 뉴스 데이터를 활용한 K 콘텐츠 이슈 분석
27 디지털기술을 이용한 박물관 교육 콘텐츠 활용방안 연구 -국립중앙박물관의 디지털 교육 콘텐츠 사례를 중심으로-
28 메모리 반도체 산업에서의 환경경영전략 분석: 삼성전자 사례를 중심으로
29 메타버스를 활용한 실감형 콘텐츠기술 현황과 전망
30 빅데이터 분석을 통해 본 중국 인디게임의 현황과 미래
31 빅데이터를 활용한 메타버스 이슈 분석
32 사이버 멀미를 중심으로 한 메타버스 공간 콘텐츠의 편안한 경험을 위한 UX 디자인
33 시선 시각화 인터페이스를 활용한 가상현실 과학 교육 콘텐츠에 대한 연구
34 온라인 패션커머스 산업에서의 경영전략 분석: 무신사를 중심으로
35 텍스트 마이닝을 통한 게임물관리위원회의 게임물 등급결정사유 토픽 분석 연구
36 페인팅 기반의 XR 콘텐츠 활용방안 연구
37 푸리에 변환을 이용한 2D 스켈레탈 애니메이션 압축 연구
38 대장 내시경 속도 가이드 시스템 연구
39 위내시경 영상에서의 위 병변 자동 검출 모델 개발을 위한 RetinaNet 기반 backbone 네트워크에 따른 학습 성능 비교
40 국문목차