Proceedings Vol. 5

Editor-in-Chief of the Series 

 - Yong-Sung Kim, Chonbuk National University

General Information of NCISS

Bibliographic Information
 - ISSN: 2586-1344
 - Publisher: NCISS (Next-generation Convergence Information Services Society) 

Contact Information
Management Office: 670, Daewangpangyo-ro, Bundang-gu, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea 10 Fl. B-1001
conference@nciss.or.kr

Title: Proceeding of Next-generation Convergence Information Services Society Conferences 2021

WhenDecember 29-30, 202Where: Jeju, Korea


Important Dates 

 - Paper Submission Deadline: November 30, 2021

 - Notification of Acceptance/Rejection: Dcember 10, 2021


Topics of interest for submission include, but are not limited to:
 

 - VR technology and devices

 - Augmented reality and Mixed reality

 - Art and Technology

 - Performance, Dance, Music, Film in VR  

 - Multi-user and distributed VR 

 - Multimodal display systems 

 - VR software infrastructures 

 - Interaction techniques for VR 

 - 3D Interaction for VR 

 - Natural user interfaces 

 - Tracking and sensing 

 - Multisensory and multimodal VR 

 - VR applications (e.g. training systems, medical systems, serious games...) 

 - Avatars and virtual humans in VR 

 - Performance testing & evaluation 

 - Perception studies in VR environments 

 - Presence and cognition 

 - Ergonomics 

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자료실 테이블
No. Title Download
1 Style transfer를 활용한 게임에서의 그래픽 디자인 생성
2 프로젝션 맵핑을 위한 객체 영역 중심 실시간 깊이 맵 스타일 전이
3 환경 교육용 보드게임 카드 디자인 연구-리:월드(Re:World)를 중심으로-
4 딥러닝을 사용한 OLED 디스플레이의 컬러 특성화 연구
5 빅데이터를 활용한 한국 게임 산업 이슈분석
6 360 VR 영상에서 시선 유도 연출 기법과 사용자 실재감에 대한 연구
7 VR 헤드셋의 컬러에 대응하는 개발환경 설계
8 자취생을 위한 공공데이터 기반의 생활정보 연구
9 색광과 조명효과 통한 보스몬스터 던전 분위기 연출 방법
10 깊이 영상을 이용한 가상공간 홀로그램 효과
11 Smart City Construction Model Applied Blockchain and DID
12 시선추적 기반 가상현실 힐링 콘텐츠 제작에 관한 연구
13 시점 변화에 따른 게임 오브젝트 입체감 변화 연구
14 실세계 실내 공간 구조 3차원 재구성을 위한 CNN 기반 포인트 클라우드 코너 탐지 기법
15 A Strategic Suggestions for Mobile SNS Industry focusing on the Case of Line
16 선(線)에 의한 직관세계와 형상 표현 연구
17 한글 교육을 위한 기능성 보드게임 개발의 실증적 연구
18 템포 시그니쳐(Tempo Signature)로 표출되는 기억 표상과 가창 운동성 재현과정에 관한 연구
19 게임 배치를 위한 한국 스타일 빌딩 절차적 생성에 대한 제안
20 실시간 렌더엔진기반 렌더링에 관한 비교연구
21 딥러닝을 활용한 마스크 착용여부 판단
22 인공지능 기반 통합진단 솔루션 모델에 대한 연구
23 브랜드캐릭터에 따른 감정 이모티콘 표현의 연구-서원대학교 메인캐릭터(S-GOON)를 중심으로-
24 게임 에셋 데이터 분석을 위한 데이터 수집 연구
25 미디어아트 전시특성에 따른 전시공간 연출에 관한 연구
26 문화예술 활동을 촉진하는 문화 자본의 역할에 관한 연구
27 홈트레이닝 자전거를 이용한 게이미피케이션 활용연구
28 게임 IP를 이용한 트랜스미디어 스토리텔링 전략 연구: <리그 오브 레전드>를 중심으로
29 국문목차