Proceedings Vol. 11

Editor-in-Chief of the Series 

 - Yong-Sung Kim, Chonbuk National University

General Information of NCISS

Bibliographic Information
 - ISSN: 2586-1344
 - Publisher: NCISS (Next-generation Convergence Information Services Society) 

Contact Information
Management Office: 670, Daewangpangyo-ro, Bundang-gu, Seongnam-si, Gyeonggi-do, Korea 10 Fl. B-1001
conference@nciss.or.kr

Title: Proceeding of Next-generation Convergence Information Services Society Conferences 2025

WhenDecember 14-16, 2025 Where: Jeju, Korea


Important Dates 

 - Paper Submission Deadline: November 24, 2025

 - Notification of Acceptance/Rejection: November 28, 2024


Topics of interest for submission include, but are not limited to:
 
 - Experience the future of media technology

 - VR technology and devices
 - Augmented reality and Mixed reality 

 - Art and Technology

 - Performance, Dance, Music, Film in VR  

 - Multi-user and distributed VR 

 - Multimodal display 

 - VR software infrastructures 

 - Interaction techniques for VR 

 - 3D Interaction for VR 

 - Natural user interfaces 

 - Tracking and sensing 

 - Multisensory and multimodal VR 

 - VR applications (e.g. training, medical, serious games...) 

 - Avatars and virtual humans in VR 

 - Performance testing & evaluation 

 - Perception studies in VR environments 

 - Presence and cognition 

 - Ergonomics 

PDF Download

자료실 테이블
No. Title Download
1 도시재생 사업에서 미디어아트의 활용 전략 연구
2 방치형 RPG의 코어 루프와 진화 양상에 대한 고찰
3 생성형 AI를 활용한 FPS 게임 레벨디자인: PVP 맵 구조 생성
4 ADL(Adversarial Distortion Learning) 모델 기반의 의료 이미지 데이터 품질 개선 연구
5 문화유산과 실감영상의 상호작용을 통한 몰입 구조 연구- 국립중앙박물관 실감영상관을 중심으로 -
6 공공부문 혁신을 위한 AI 통합 서비스디자인 모델 연구
7 AI 생성 이미지 제작 교육을 위한 컬러 워크플로 통합 교수 학습 모형 탐색
8 Facial Emotion Recognition Using Incremental Learning with InceptionV3
9 Projection-Enhanced Multi-Level Feature Fusion for Robust Underwater Species Segmentation
10 텍스트-투-비디오 생성: 주요 모델과 핵심 과제
11 그림책 원화의 전시활용을 통한 예술적 가치 확산에 관한 연구
12 지역문화유산을 활용한 박물관 교육프로그램 개발에 관한 연구
13 실사 드라마형 인터랙션 게임에 대한 이용자 인식 : ‘성세천하:여제의 탄생’ 텍스트 마이닝 연구
14 한국 전통 건축물 구조 요소의 YOLO 기반 자동 검출: 프로젝션 맵핑 자동화를 위한 기초적 접근
15 지역문화를 활용한 AI기반 영상제작
16 VR 콘텐츠에서의 독백 연출 특성과 서사적 기능에 관한 연구: 사용자 몰입과 감정 이입을 중심으로
17 이미지 기반 모델이 볼륨 렌더링을 이해할까?
18 NeRF 기반 CT 재구성에서 광선 샘플링과 레이어 정규화의 기여도 분석
19 Voice-to-Mesh: Text-to-Mesh 모델 기반 실시간 3D 콘텐츠 생성을 위한 MR 파이프라인
20 파운데이션 모델의 시각화 분야 적용 가능성 평가
21 MetaTinyBERT: 메타 교사 기반 구조적 지식 증류를 이용한 경량 인코더 학습 기법
22 AI 애니메이션의 감정 연출 구조 연구
23 Index